Jedni projektują kolej magnetyczną, inni lewitujące dywany...

12 sierpnia 2013, 09:17

MiCasa Lab stworzyło dywan, który dzięki 6 parom magnesów neodymowych lewituje na wysokości 7 cm nad podłogą. Na razie prototyp może unieść w powietrze małe, bo maksymalnie 2,4-kg zwierzęta. Bohaterem obiegających media zdjęć jest mops Daniel. Jak widać, nie przeszkadza mu utrata gruntu pod łapami...



Ruch to pieniądz

26 maja 2014, 13:59

Rosyjski Alfa-Bank nagradza swoich klientów za prowadzenie zdrowego trybu życia. Motywuje ich do ruchu wyższymi stopami procentowymi. Online'owa platforma Activity powstała we współpracy z moskiewską 42 Agency.


Najdłuższy obiekt z czekolady

21 listopada 2012, 13:06

Andrew Farrugia ustanowił rekord Guinnessa w kategorii "najdłuższa struktura z czekolady". Pociąg artysty mierzy nieco ponad 34 m (34,05 m) i waży 1250 kg. Prace nad lokomotywami i oddanymi ze szczegółami wagonami zajęły Maltańczykowi aż 700 godzin.


Reklama goni przechodniów

14 sierpnia 2013, 11:54

Niklas Roy wpadł na pomysł, by znaki informujące, że dany lokal jest do wynajęcia, podążały za przechodniami, przyciągając ich uwagę.


Zakrętka z przypominaczem

30 maja 2014, 12:11

Ludzie bywają tak zabiegani, że zapominają o piciu. By zapobiegać odwodnieniu, przy okazji reklamując konkretną markę wody mineralnej, zaprojektowano jednak ostatnio specjalną zakrętkę do butelki z wyskakującą co godzinę chorągiewką.


Turban aromaterapeutyczny i nie tylko

5 grudnia 2012, 13:05

Szkocka firma Murray Hogarth stworzyła linię turbanów dla pacjentek chorych na nowotwory. Akcesoria ASHA są nie tylko ładne, mają też chronić i relaksować: wydzielają olejki eteryczne, zabezpieczają przed promieniowaniem UV i wspomagają funkcję termoregulacyjną.


Żywa ściana hotelu

2 października 2013, 11:32

Największy ogród wertykalny w Londynie ma 350 m2. Utworzono go na południowej ścianie hotelu The Rubens. Projektantem Living Wall jest ekolog Gary Grant.


Impresjonizm do poprawki

10 czerwca 2014, 14:38

Postrzeganie świata z perspektywy impresjonistów może być przyjemne, gdy człowiek ma wybór: sięga po album ze sztuką albo idzie do muzeum. Problem pojawia się, gdy plamy koloru pokrywają pole widzenia cały czas. Bazując na tym toku myślenia i ciągnąc watek nurtów w malarstwie, paryska filia agencji Y&R zaprojektowała dla firmy optycznej KelOptic kampanię reklamową pt. "Zmienić impresjonizm w hiperrealizm".


Świeci bańka ciemną nocą

13 grudnia 2012, 13:59

Z racji funkcji abażury produkuje się z wytrzymałych materiałów. Projektanci ze szwedzkiego studia Front wyszli chyba jednak z założenia, że bańki dmucha się tak łatwo, że zniszczone mydlane klosze można odtwarzać praktycznie w nieskończoność.


Drzwi pociągu do Europy...

5 listopada 2013, 07:41

Chcąc promować swoje usługi, francuskie koleje Société nationale des chemins de fer français (SNCF) nawiązały współpracę z agencją reklamową TBWA Paris. W kampanii "Europa jest tuż obok" (Europe, It's Just Next Door) wykorzystano jaskrawo pomalowane drzwi z nazwami miast, po których otworzeniu można się przenieść do różnych miejsc na terenie Starego Kontynentu. I to dosłownie, bo ukryte za nimi ekrany wyświetlają w czasie rzeczywistym rozgrywające się tam wydarzenia.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy